onsdag 2 mars 2016

Köttfärsbiffar och savoykål


Ikväll blev det en god och snabblagad middag. Köttfärsbiffar med stekt lök och "savoykåls-röra" Här kommer receptet:

Köttfärsbiffar

400 g malen nötfärs
lite "rök-arom" (finns på flaska)
Worcester sås
salt
svartpeppar
lite srirachasås

Blanda allt "lätt" och forma till biffar.

Stekt lök

Skiva löken, stek på låg värme tills den är mjuk och fått lite färg. Krydda med lite socker, salt, svartpeppar och en skvätt vitvinsvinäger.

Savoykåls röra

Jag fräste ett halvt kålhuvud i smör och olivolja på låg temperatur tills den blev "lagom" mjuk.
.

Under tiden skar jag fem skivor bacon i bitar som jag stekte. När kålen var klar satte jag i stekt bacon och två matskedar crème fraiche. Och till sist kryddade jag med lite svartpeppar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar