fredag 26 februari 2016

Gratinerade nachos


Hittade lite strimlor av nöt innerfilé i frysen så kvällens middag blev lite lyxigare :)

Receptet:

ca 250 g strimlad nöt innerfilé
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
0,5 strimlad paprika
tomatpuré
2 dl matlagningsgrädde
0,5 köttbuljongtärning
ca en halv påse naturella nachos
riven ost

Jag stekte snabbt köttstrimlorna på hög temperatur så att de fortfarande är röda inuti. Efter det fräste jag löken samt paprikan. I med tomatpurén så att den fick fräsa med en stund. Därefter hällde jag på grädden och satte i en halv köttbuljongtärning. Kryddade sedan med sambal oelek, srirachasås, lite soja samt svartpeppar. Efter att såsen kokat en stund tillsatte jag köttstrimlorna som fick bli varma samt ge smak åt såsen.

Först satte jag ett lager nachos i en smord ugnsform. På med köttet utan sås och lite riven ost. (tycker att såsen gör nachos för mjuka) Avslutade med ett lager nachos och riven ost ovanpå. In i 200 graders ugn ca 10-15 minuter.

Såsen serverar jag på sidan med lite grönsaker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar