lördag 23 april 2016

Grillad flankstek

När jag idag var till köttbutiken för att köpa ingredienser till min Salciccia som jag kommer att bjuda på valborg så såg jag att de hade fina flankstekar. Jag kunde inte hålla mig utan köpte en till kvällens middag. Så här gjorde jag den:

Först saltade och pepprade jag steken ca 30 minuter innan grillning. jkag grillade den ca 3-4 minuter på varje sida. Efter grillningen penslade jag den med en blandning av soja, risvinäger och riven ingefära. samt lite hackad koriander. Sedan fick den vila under folie i ca 15 minuter.

Jag serverade den med lökpaket, grillad sparris med parmesanost, aubergine och Halloumi. Vid serveringen hällde jag lite mera av "marinaden" och koriander. Så här blev slutresultatet:


Gott, gott, gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar