fredag 15 januari 2016

Nu börjar det

Jag har länge varit intresserad av matlagning och tycker mycket om att laga goda middagar. Det bästa sättet att koppla av efter en arbetsvecka är att laga en god middag åt familjen. Jag har länge varit intresserad av att göra egen korv men inte gjort det. I november var jag på en kvällskurs i korvtillverkning och då tog jag beslutet. Nu skall jag göra mina egna korvar.

Under några år har jag tänkt börja skriva en blogg om den mat jag lagar. Nu kommer min blogg blogg att handla om mina försök att laga goda korvar.

Efter julen köpte jag en julklapp år mig själv: en Bosch köttkvarn :) Testade den förra helgen med att laga gäddfärsbiffar, de blev mycket goda.

Nu är gristarmar införskaffade och ligger i blöt. Jag skall fördjupa mig i två korvböcker som kom på posten igår: Korv av Kristoffer Frantzen och Taylor & Jones Korvbok.

Imorgon skall jag laga mina första korvar :)

1 kommentar: